جرمگیری

تقریبا به همان دلیل که مسواک زدن به صورت منظم روزی 2 الی 3 بار توصیه می‌شود، جرم گیری منظم دندان یعنی سالی 1 الی 2 بار پیشنهاد می‌شود. توصیه انجمن دندانپزشکی آمریکا این است که تمامی افراد حداقل سالی یکبار به دندانپزشک مراجعه کرده تا معاینه و تمیزکاری و جرم گیری را انجام دهند.

اما سوالی که مطرح می‌شود آیا ما به این حرف گوش می‌کنیم؟ خیر. دلایل زیادی برای این خیر وجود دارد و یکی از مهمترین دلایل آنها صرفه جویی در هزینه است، اما با کمال تعجب هزینه تمیز کردن دندان ها بسیار کمتر از شرایطی است که بیماری‌هایی به دلیل انجام ندادن این عمل ایجاد می‌شود. جرم گیری نکردن منظم دندان‌ها باعث تشدید مشکلات دندانی می‌شود. در چنین سناریویی‌، شما باید هزینه بیشتری را برای دندانپزشکی ترمیمی یا درمان بیماری پریودنتال پرداخت کنید. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است‌، بنابراین جرم گیری دندان بخشی از مراقبت‌های پیشگیرانه است و به جلوگیری از بسیاری از مشکلات دندان کمک می‌کند.

چرا جرم گیری دندان ضروری است؟

جرم گیری دندان روشی است که برای از بین بردن جرم استفاده می‌شود، که اغلب برای جلوگیری از بروز بیماری‌های پریودنتال انجام می‌شود، این جرم به عنوان پلاک یا سنگ شناخته می شود. دلایل زیادی برای ایجاد پلاک وجود دارد مانند غذاهای حاوی قند، روش‌های نامناسب مسواک زدن، مراقبت ضعیف از دهان و غیره. درمان جرم گیری لکه‌های قهوه‌ای یا بافت زرد رنگی را که روی دندان شما ایجاد شده است یا حتی برخی از مواد چسبناک سفید را از بین می‌برد.

جرم گیری دندان به شما کمک می‌کند تا از شر سنگ جرم خلاص شوید و مراقبت های بهداشت دهان و دندان را حفظ کنید. این به نوبه خود عمر طولانی تری به دندان‌های شما می‌بخشد و شما در معرض مشکلات عمده دندانی قرار نخواهید گرفت. شکی وجود دارد که جرم گیری دندان‌ها بی خطر است و پاسخ در اینجا مثبت است. جرم گیری دندان‌ها کاملاً ایمن است، اگرچه ممکن است بعد از درمان بسته به مورد کمی ناراحتی را تجربه کنید، اما بسیار جزئی است و به سادگی قابل مرتفع شدن است.

به طور کلی باید گفت فواید جرم گیری 5 مورد زیر می‌باشد

جلوگیری از پوسیدگی دندان

از بین بردن لکه‌ها

جلوگیری از ایجاد بوی بد در  دهان

صرفه جویی در هزینه دندانپزشکی ترمیمی

جلوگیری از بیماری‌های پریودنتال (بیماری‌های که منجر به التهاب لثه می‌شوند و درصورت پیشرفت ممکن است باعث از دست دادن دندان شود)

چگونه می‌شود جرم گیری دندان با درد کمتری انجام شود؟

به طور کلی جرم گیری جزء درمان‌های کم درد است و به همین دلیل از بی‌حسی در آن استفاده نمی‌شود اگرچه ممکن است در حین جرم گیری بیمار دردی را تحمل کند، اگر این عمل با حوصله و تکنیک درست دندانپزشک صورت بگیرد بیمار ناراحتی‌ای در حین جرم گیری نخواهد داشت. در حقیقت باید گفت که کاهش درد جرم گیری فقط به توانایی دندانپزشک بستگی دارد. البته استفاده از دستگاه‌های مدرن‌تر و به روز مانند ایرفلو در کاهش یا عدم احساس در هم بسیار موثر است.

ایرفلو(airflow) چیست؟

ایرفلو یک درمان بهداشتی قوی است که با استفاده از ترکیبی از آب فشار قوی، هوا و بی‌کربنات سدیم دندان‌های شما را بطور چشمگیری تمیز و صیقل می‌دهد. ایرفلو در حقیقت یک روش جرم گیری دندان بدون درد است. اگرچه این یک درمان سفید کننده دندان نیست، اما درمان جریان هوا به طور قابل توجهی روشنایی دندان را بهبود می‌بخشد. ایرفلو همچنین فوراً به شما دهانی درخشان، تازه و سالم می‌دهد. ایرفلو نتایج فوق العاده‌ای را بدون هیچ گونه خطری برای آسیب رساندن به دندان‌های شما ایجاد می‌کند. با استفاده از ایرفلو یک درمان می‌تواند تمام پلاک و تغییر رنگ ناشی از عادات غذایی را از بین ببرد.