مراقبت پس از روکش

با توجه به اینکه درمان ریشه نوعی جراحی کوچک در دندان و دهان است و به دلیل مراحل درمانی بافت ها و عروق خونی آسیب دیده است و به عبارتی زخم شده و نیاز به ترمیم و التیام دارد، درد در این ناحیه تا چند روز طبیعی می‌باشد، حتی ممکن است احساس کنید فکتان درد می‌کند، که این به دلیل باز نگه داشتن دهان برای مدت طولانی امری طبیعی است.

عوارض احتمالی

اقدامات لازم

احساس بر آمدگی دندان

براي اصلاح پانسمان دندان به کلينيک مراجعه شود.

درد دندان

ممکن است تا يک ماه ادامه يابد استفاده از مسکن تجويز شده توسط دندانپزشک

عفونت دندان

استفاده از آنتی بيوتيک های تجويزشده توسط دندانپزشک

شکسته شدن تاج

گذاشتن روکش حداکثر يک ماه پس از عصب کشی

درد

در صورت تداوم، مراجعه به کلینیک

مراقبـت ها و ملاحظات:

تا 2 ساعت از خوردن غذای سفت با دندان درمان شده خودداری شود.

تا 24 ساعت از سمت دیگر دهان، برای خوردن غذا استفاده شود.

آنتی بیوتیک و داروی تجویز شده توسط دندانپزشک کامل و سر ساعت استفاده شود.

به علت شکننده بودن دندان عصب کشی شده، احتمال نیاز به روکش زیاد می‌باشد،لذا قـبل از روکـش با احـتیاط از دندان استفاده شـود.

به محض افتادن پانسمان ظرف 24 الی 48 ساعت جهت پانسمان مجدد به دندان پزشک مراجعه کنید.

چند روز پس از اتمام درمان (حداکثر 10 روز) ممکن است سطح روی دندان کوتاه یا بلند به نظر برسد. به‌طوری که ایجاد درد نماید. این دردها در روزهای اولیه ( 2 تا 3 روز اول) بیشتر بوده و به صورت دردهای خود به خود، ضرباندار و حساسیت دندان خود را نشان می‌دهد. پس از این مدت به تدریج کمتر شده و در نهایت کاملاً از بین می‌رود.

بنا به تشخیص دندان پزشک برای پر کردن دندان بین 3 الی14 روز بعد اقدام کنید.