اصلاح طرح لبخند

درباره چرایی اصلاح طرح لبخند باید گفت، داشتن لبخند زیبا می‌تواند افراد را جذاب تر کند. لبخند زیبا، نتیجه هماهنگی و هارمونی اجزاء صورت و فک و شکل دندان هاست. ظاهر لبخند و دندان ها تاثیر به سزایی در روحیه و اعتماد به نفس فرد و نحوه برخورد دیگران با وی دارد. طبق گزارش سازمان دندانپزشکی ترمیم و زیبایی آمریکا، حدود ۷۴ درصد از افراد معتقدند که لبخندی نازیبا می‌تواند مانعی در مسیر موفقیت شخص باشد و تقریبا ۱۰۰ درصد افراد معتقدند که لبخند یک دارایی مهم اجتماعی محسوب می‌شود.

 

 

داشتن لبخندی زیبا، اصلی اساسی در داشتن تعاملات اجتماعی مثبت در دنیای کنونی است. لبخند زیبا باعث افزایش اعتماد به نفس افراد در تعاملات اجتماعی و تأثیرگذاری مثبت روی افراد اطراف می‌شود. این روزها داشتن لبخندی زیبا با دندان‌های سفید و منظم چیزی است که همه‌ی ما خواستار آن هستیم. برای داشتن لبخندی زیبا، دندان‌های سالم و منظم نقشی اساسی دارند.


داشتن لبخندی زیبا شاید بتواند ما را یک قدم به کسی که دوستش داریم نزدیک‌تر سازد، شاید بتواند شانس ما را برای رسیدن به شغل مورد علاقه‌ی‌مان بیشتر کند. داشتن تصویری زیبا در ذهن افراد، همه‌ی چیزی است که می‌تواند روز‌های زیبایی را در زندگی اجتماعی برای ما رقم زند.

 

خوشبختی ما چه در تعاملات شخصی و چه در تعاملات کاری تا حدود بسیار زیادی تحت‌تأثیر ظاهر ما است. از این رو عجیب نیست که افراد بسیار زیادی هر روز بیش‌تر و بیش‌تر علاقه دارند که لبخندی زیبا را دارا شوند. علاقه به زیبایی موضوعی ذاتی در انسان‌ها است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.


با این حال بسیاری از اوقات لبخند ما می‌تواند زیبایی ایده‌آل خود را از دست دهد. مشکلات مختلف مربوط به دندان زیبایی لبخند را تا حدود بسیار زیادی دچار مشکل می‌سازد. برای داشتن لبخندی زیبا، دارا بودن دندان‌هایی سالم و منظم امری حیاتی است.

 

 

مشکلات مختلف دندان از جمله شکستگی، پوسیدگی، تغییر رنگ، عدم نظم در دندان‌ها، فاصله‌ی میان آن‌ها و… همگی می‌توانند کابوس لبخند ایده‌آل ما باشند. برای راحت شدن از این کابوس، دندان‌پزشک ما راه‌های مختلفی را برای اصلاح لبخند ما پیشنهاد می‌دهد.

 

 

هزینه اصلاح طرح لبخند بنابر مشکل دندان‌های ما می‌تواند متفاوت باشد. اما هر هزینه‌ای با توجه به زیبایی بی‌حد و اندازه‌ای که در مقابل آن دریافت می‌کنیم، ناچیز است.

 

 

چرا لبخندی زیبا مهم است؟

لبخند در طول سال‌ها واژه‌ای پر استفاده برای شاعران و نویسنده‌ها، برای توصیف زیبایی بوده است. خیلی وقت‌ها مفهوم خود زیبایی با لبخند تعریف می‌شده است. دلیل این موضوع واضح است، لبخند زیبا‌ترین و مثبت‌ترین حس‌های درون وجود ما را به اطرافیان منتقل می‌کند. با لبخندی زیبا می‌توانیم تمام عشق درون وجودمان را به فرد مقابل انتقال داده و لبخندی در پاسخ به محبت خود دریافت کنیم.

 

 

جوزف ادیسون Joseph Addison، شاعر و نویسنده‌ی مشهور بریتانیایی بیان می‌کند: «نقشی که طلوع آفتاب برای گل‌ها دارد، لبخند برای انسان‌ها دارد.»


زیبایی چنین عنصر رؤیایی که الهام هزاران شاعر و نویسنده در طول صدها سال بوده است، البته اهمیت بی‌حد و اندازه‌ای دارد. داشتن لبخندی زیبا به ما کمک می‌کند نقشی زیبا در ذهن افرادی که دوستشان داریم، داشته باشیم. اعتماد به نفس ما تا حدود زیادی به ظاهر ما وابسته است. لبخند یکی از مهم‌ترین و اساسی‌‌ترین عناصر زیبایی ظاهری مال است. زمان لبخند ما، افراد باید بتوانند لذت دیدن دندان‌هایی زیبا و دریافت انرژی مثبت ما را داشته باشند. تنها در این صورت است که می‌توانیم روز‌ها و شب‌های رؤیایی را با افرادی که دوستشان داریم، بسازیم.

 

 

رابطه لبخند و محیط کار

رابطه‌های کاری ما چه بخواهیم بپذیریم و چه نخواهیم، تا حدود بسیار زیادی در تعامل نزدیک با زیبایی ظاهر ما است. با داشتن ظاهری آراسته و مناسب می‌توانیم پیشرفت‌هایی را که می‌خواهیم در کار خود داشته باشیم. برخی از تحقیقات ثابت کرده‌اند که دندان‌هایی زیبا نقشی مهم در موفقیت سیاست‌مداران در انتخابات دارد. زیبایی چنین بخش مهمی‌از ظاهر ما قاعدتاً امری بی‌اهمیت برای رابطه‌های کاری ما نیست. با این حال بسیاری از افراد دچار مشکلات مختلفی در رابطه با ظاهر دندان‌های خود هستند. اصلاح طرح لبخند تنها راه‌حل برای بازگردادن زیبایی به لبخند ما است. در اصلاح طرح لبخند، دندان‌پزشک ما با روش‌های مختلف اقدام به زیباسازی لبخند ما کرده و این عنصر مهم برای اعتماد به نفس ما را بازسازی می‌کند. هزینه اصلاح طرح لبخند برای به دست آوردن اعتماد به نفس و موفقیت‌های مختلف کاری و شخصی چندان زیاد به نظر نمی‌رسد. در ادامه درباره‌ی انواع روش اصلاح طرح لبخند به صورتی کامل‌تر خواهید خواند.

 

 

عوامل زیبایی لبخند

 

 

۱فرم یا نسبت طول و عرض دندان‌ها

زیبایی امری نسبی بوده و نتیجه‌ی توازن و هماهنگی چند جانبه‌ی دندان‌ها به صورت تک به تک و نسبت به همدیگر است. شکل و اندازه‌ی دندان‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند. برای داشتن زیباترین لبخند باید نسبت طلایی با در نظر گرفتن محدودیت‌های موجود به درستی رعایت شود.

 

 

۲هماهنگی خطوط لثه‌ای

خطوط لثه‌ای قرینه و هماهنگ، برای هر لبخند زیبایی، از ضروریات محسوب می‌شود. لبخند لثه‌ای یا لبخندی که در آن لثه بیش از حد معمول به چشم می‌آید یا متناسب نبودن لثه دور دندان‌ها از مشکلاتی است که امکان یک لبخند زیبا را از بسیاری افراد می‌گیرد.

 

 

۳به هم ریختگی یا نامرتبی دندان‌ها

زیبایی لبخند نیازمند تقارن و توازن چند جانبه است. به‌ هم ریختگی یا بد فرمی‌و کج بودن دندان‌ها مشکل شایعی است که با سطوح مختلف در بعضی از افراد دیده می‌شود. به جز ایجاد مشکلات زیبایی، نامرتب بودن دندان‌ها می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی‌تری گردد. بسته به شدت نامرتبی، هزینه درمان از جمله هزینه ارتودنسی می‌تواند متغیر باشد.

 

 

۴از بین رفتن فواصل بین دندانی

بروز این مسئله دلایل مختلفی دارد. از علل ارثی و مادرزادی گرفته تا کوچک بودن دندان‌ها نسبت به فک یا جای خالی برخی دندان‌ها به علت کشیدن‌، وجود دندان‌های اضافی، فرنوم‌ها یا چسبندگی‌های لثه‌ای و در نهایت بیماری‌های لثه. به هرحال این فواصل بخصوص اگر در دندان‌های قُدامی‌دیده شوند به لبخند فرد ظاهر نامطلوبی می‌دهند که باید بر اساس هزینه ارتودنسی و با توجه به میزان و شدن فواصل دندانی در فرآیند اصلاح طرح لبخند مورد رسیدگی و درمان قرار گیرد.

 

 

۵نا هماهنگی‌های لبه‌ای دندان‌ها یا کوتاه و بلند بودن لبه نسبت به یکدیگر

این مشکل می‌تواند ناشی از تفاوت اندازه دندان‌ها یا نحوه‌ی قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم و یا حتی به دلیل پریدگی‌های ناشی از دندان قروچه یا جویدن خوراکی‌های سخت باشد.

 

 

روش های اصلاح طرح لبخند

به طور کلی روشهای اصلاح طرح لبخند به ۲ دسته تقسیم بندی می‌شوند :
۱- روش های کلینیکی اصلاح طرح لبخند
۲- روش های طبیعی اصلاح طرح لبخند

 

 

۲روش های طبیعی اصلاح طرح لبخند

همانطور که اشاره شد، خدمات دندانپزشکی زیادی برای اصلاح طرح لبخند وجود دارد که بسیار هم پر طرفدار می‌باشند. ما در اینجا تصمیم داریم برای بهبود و مراقبت از طرح لبخند راه کار هایی بسیار ساده در اختیارتان بگذاریم:

 

 

مسواک زدن دوبار در روز

مسواک زدن دندان ها بخش مهمی‌از سلامت فردی را شامل می‌شود، اما متاسفانه بسیاری از افراد حوصله و وقت کافی به آن اختصاص نمی‌دهند. ۲ دقیقه برای هر بار مسواک زدن زمان بگذارید و روی تمیز کردن دندان های آسیاب و قسمت هایی که دسترسی به آنها دشوار است، تمرکز بیشتری داشته باشید. دهان را به ۴ بخش تقسیم کنید و به هر بخش ۳۰ ثانیه اختصاص دهید. مسواک را با ملایمت روی دندان ها بکشید ولی مطمئن شوید که همه سطوح را تمیز کرده اید.
برای سفید تر کردن دندان ها از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید.
استفاده از نخ دندان روزی یکبار و پس از مسواک زدن، می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

 

سالی دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید.

تمیز شدن دندان ها توسط دندانپزشک، هر شش ماه یکبار می‌تواند به سلامت دهان و دندان و زیباسازی لبخند کمک کند. در صورتی که مرتبا به دندانپزشک مراجعه نکنید، ممکن است دچار پریودنتیت شوید که می‌تواند منجر به تورم، تحلیل و خونریزی لثه ها شود. بیماری لثه همچنین ممکن است موجب سکته قلبی، سکته مغزی، دیابت، چاقی، زایمان های زودرس و آپنه خواب شود.
علاوه بر از بین بردن لکه ها و تارتار از روی دندان ها، دندانپزشک می‌تواند علائم بیماری هایی مانند فشار خون بالا و سرطان دهان را نیز کنترل کند. از آنجایی که اغلب بیماری ها از درون دهان خود را آشکار می‌کنند، دندانپزشک می‌تواند شما را از خطر بیماری های دیگر آگاه ساخته و به پزشک ارجاء دهد.

 

 

ترک سیگار

سیگار کشیدن مضرترین اقدامی‌است که انسان می‌تواند برای تخریب لبخند خود انجام دهد. پوست بدن افراد سیگاری رنگ پریده شده و دندان هایشان پس از مدتی زرد می‌شوند. این آسیب ها معمولا به مرور زمان رخ می‌دهند اما در صورت عدم رسیدگی، می‌تواند یک لبخند زیبا را به طور کامل تخریب کند. ترک سیگار اصلا کار آسانی نیست اما این کار فواید فراوانی برای سلامت تان خواهد داشت.

 

 

کاهش مصرف غذاهایی که موجب لکه دار شدن دندان ها می‌شوند.

اگر می‌خواهید دندان های زرد و لکه دار شده تان را اصلاح کنید، ابتدا بهتر است از لکه دار شدن بیشتر آنها جلوگیری کنید. خوردن چای، نوشابه، قهوه، زرد چوبه، انواع توت و سس گوجه فرنگی می‌تواند به مرور زمان موجب تغییر رنگ دندان ها شوند. لازم نیست خوردن این غذاها را متوقف کنید، اما در مصرف آنها زیاده روی نکنید و پس از هر بار مصرف، حتما آب درون دهان بچرخانید و بعد مسواک بزنید.

 

 

کاهش مصرف غذاهای اسیدی

اسید موجود در مرکبات، نوشابه، نوشیدنی های گازدار، انرژی زا و آبمیوه ها می‌تواند به مرور زمان مینای دندان را تخریب کند. اما در اینجا نیز می‌توان با عدم زیاده روی و رعایت بهداشت دهان و دندان اثر این مواد را کاهش داد. همچنین استفاده از خمیر دندان های استحکام دهنده ی مینا و دهان شویه ها می‌تواند از بیشتر شدن این مشکل جلوگیری کند. در نهایت می‌توانید برای سفید کردن دندان ها از بلیچینگ استفاده کنید.

 

 

احتیاط در جویدن

ترمیم دندانی شکسته یا خرد شده با روکش یا لمینت دندان می‌تواند گران باشد، پس بهتر است از دندانهایمان خوب مراقبت کنیم. سعی کنید از دندان های خود هیچ استفاده دیگری غیر از جویدن نکنید. گاز زدن چیز های سفت مانند استخوان، آبنبات های سخت، یخ و پاپ کورن های باز نشده می‌تواند برای دندان ها بسیار مضر باشد. علاوه بر این، جویدن ناخن ها، کندن نوار چسب، باز کردن سس های کیسه ای یا شکستن آجیل با دندان از دیگر کارهایی است که باید از آنها اجتناب کرد.

 

 

استفاده از نوار چسب های سفید کننده

نوار چسب های سفید کننده می‌توانند به طور موثری دندان هایتان را سفید کنند. یک بسته تهیه کنید و روزی دوبار روی دندان هایتان بگذارید. پس از چند روز می‌توانید تغییر را احساس کنید و این تغییر تا چند ماه باقی خواهد ماند. پس از این مدت می‌توانید بسته دوم را تهیه و استفاده کنید. این روش راه حلی قطعی برای سفید کردن دندان ها نیست اما می‌تواند تاثیر به سزایی بر زیبایی لبخند شما داشته باشد. همچنین می‌توانید بلیچینگ یا سفید کردن دندان را در مطب یک دندانپزشک انجام دهید. بلیچینگ دندان ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و هیچ دردی نخواهد داشت.

 

 

۱روش های کلینیکی اصلاح طرح لبخند :

ممکن است با وجود دندان های زرد، کج و شکسته تمایلی به لبخند زدن نداشته باشید. خوشبختانه امروزه با وجود خدمات دندانپزشکی ترمیم و زیبایی، گزینه های زیادی برای بهبود لبخند و افزایش اعتماد به نفس پیش رویتان قرار دارد. با مراجعه به متخصص ترمیم و زیبایی دندان می‌توانید برای هر یک از این گزینه ها توضیحاتی دریافت کرده و ببینید آیا کاندید مناسبی برای آن هستید یا خیر. در ادامه به توضیح روش های کلینیکال اصلاح طرح لبخند می‌پردازیم.

 

 

سفید کردن یا بلیچینگ

دندان ها به دلایل متفاوتی ممکن است زرد و تیره شوند. دلایلی مانند مصرف مواد غذایی مانند قهوه، شکلات، انواع توت که موجب لکه دار شدن دندان ها می‌شوند. این تغییر رنگ به علت آن است که با بالا رفتن سن، مینای دندان تحلیل رفته و لایه ی زرد زیرین که دنتین نام دارد، بیشتر نمایان می‌شود. البته برخی افراد با دندان های زرد و تیره به دنیا می‌آیند که در چنین افرادی علت ژنتیکی است. در صورتی که قصد سفید کردن دندان هایتان را دارید می‌توانید از درمان های خانگی و یا بلیچینگ در مطب دندانپزشک استفاده کنید.

 

 

اصلاح لبخند لثه ای به کمک لیفت لثه

لبخند لثه ای به این معناست که لثه ها بیش از حد معمول روی دندان ها را پوشانده اند. این حالت موجب کوچک به نظر رسیدن دندان ها و کودکانه شدن لبخند می‌شود. خوشبختانه برای اصلاح لبخند لثه ای می‌توان از کانتورینگ یا لیفت لثه کمک گرفت تا قسمت بیشتری از تاج دندان نمایان شده و دندان ها بلند تر به نظر برسند.


همچنین درصورتی که لثه ها روی برخی از دندان های جلویی را بیش از بقیه پوشانده باشند، به نظر می‌رسد که اندازه دندان های فرد با یکدیگر متفاوتند، می‌توان از لیفت لثه برای اصلاح این وضعیت استفاده کرد. از آنجایی که لیفت لثه شامل از بین بردن بخشی از بافت لثه به کمک لیزر است، دندانپزشک از بیحسی موضعی استفاده می‌کند تا بیمار در حین انجام آن چیزی متوجه نشود. بیمار ممکن است پس از لیفت لثه دوره نقاهت کوتاهی را تجربه کند که طی آن لثه ها کمی‌دردناک و حساس می‌شوند. لیفت لثه نیز مانند ونیر های دندان، روشی سریع برای اصلاح طرح لبخند می‌باشد.

 

 

باندینگ یا ونیر کامپوزیت

در صورتی که مشکلاتی از قبیل شکستگی، لب پر یا لکه دار شدن و فاصله دار بودن دندان ها شما را رنج می‌دهد، باندینگ می‌تواند راه حل مناسبی برایتان باشد.


دندانپزشکان همچنین از باندینگ برای پر کردن پوسیدگی های دندان یا حفاظت از ریشه آن استفاده می‌کنند.


معمولا دندانپزشک می‌تواند باندینگ را طی یک جلسه انجام دهد که شامل قرار گرفتن مستقیم مواد رنگ دندانی یا رزین کامپوزیت (که همان ونیر کامپوزیت نام دارد) روی سطح دندان های مورد نظر می‌باشد.


اگرچه باندینگ می‌تواند سال ها دوام بیاورد اما بیش از سایر روش های اصلاح طرح لبخند مستعد شکستن، فرسایش یا لکه دار شدن هستند.

 

 

لمینت دندان

لمینت دندان، لایه ی نازک سفارشی است که از جنس سرامیک بوده و روی سطح جلویی دندان قرار گرفته تا رنگ و شکل آنها را تغییر دهد. عمر لمینت ها بسیار بیشتر از ونیر کامپوزیت ها بوده و ظاهری لوکس تر و زیباتر از آنها دارند. به طور کلی لمینت می‌تواند مشکلاتی از قبیل
• فاصله دار بودن دندان ها
• شکستگی یا فرسایش دندان ها
• لکه دار شدن همیشگی دندان ها
• شکل ناموزون و نامتقارن دندان ها
• کج بودن جزئی دندان ها
را حل کند. قبل از جاگذاری لمینت ها، دندانپزشک ترمیم و زیبایی باید اصلاحات جزئی روی دندان انجام دهد تا دندان برای نشستن لمینت آماده شود. سپس با استفاده از چسب مخصوصی لمینت های سفارشی را روی دندان ها می‌چسباند. وی در نهایت با تاباندن اشعه ای به دندان ها، این چسب لمینت را محکم می‌کند. لمینت ها بر اساس شکل دندان های هر فرد، در آزمایشگاه شناخته می‌شوند بنابراین لمینت کردن دندان در یک جلسه امکان پذیر نبوده و نیاز به مراجعه مجدد دارد.

 

 

روکش دندان

روکش دندان می‌تواند با اصلاح و استحکام بخشیدن به دندان های آسیب دیده یا تغییر رنگ داده، موجب بهبود لبخند فرد شود. روکش ها روی ساختار دندان نصب می‌شوند تا به بازگردانی عملکرد و ظاهر طبیعی دندان ها کمک کنند. روکش ها همچنین ممکن است به دنبال روت کانال یا حفاظت از بریج روی دندان نصب شوند. روکش ها ممکن است از سرامیک رنگ دندان، آلیاژ های فلز و یا فلز با پوششی از سرامیک ساخته شده باشند. به طور کلی نصب روکش بدون در نظر گرفتن درمان های زیر ساختی مانند روت کانال، دو جلسه زمان می‌برد. ممکن است دندانپزشک به شما اطلاع دهد که روکش طی یک جلسه نصب می‌شود. در این صورت، روکش در همان کلینیک ساخته و در همان جلسه روی دندان قرار می‌گیرد.

 

 

بریج دندان

بریج نیز مانند ایمپلنت راهی برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته می‌باشد. بریج، دندانی نمادین است که از طرفین به دو روکش متصل شده است. دندان های طرفین این جای خالی، باید برای روکش آماده شوند و بریج در میان آنها چسب زده می‌شود.


با وجودی که ایمپلنت دائمی‌تر از بریج است، اما بریج برای بیمارانی که در طرفین فضای خالی، پرکردگی داشته یا نیاز به روکش دارند، بسیار موثر است. به هر حال، اگر قصدتان از اصلاح طرح لبخند، پر کردن فضای خالی دندان هاست، می‌توانید با مراجعه به دندانپزشک از گزینه های پیش رویتان مثل ایمپلنت و بریج استفاده کنید.

 

 

ارتودنسی

امروزه افراد از تمام سنین می‌توانند برای صاف کردن دندان هایشان از ارتودنسی استفاده کنند. بریس های ارتودنسی نه تنها ظاهر دندان های کج و شلوغ را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌توانند مشکلات بایت، موقعیت فک ها و اختلالات مفاصل فک را اصلاح کنند.


بریس های ارتودنسی به دندان ها فشار وارد کرده و آنها را وادار به حرکت می‌کنند. مدت زمان ارتودنسی معمولا ۶ ماه، و در موارد شدید تر ممکن است تا ۲ سال نیز به طول بیانجامد.


برای نصب ارتودنسی ثابت، متخصص ارتودنسی ابتدا براکت هایی که ممکن است از جنس فلزی، سرامیکی یا پلاستیک باشند را روی دندان ها می‌چسباند. سپس سیم های ارتودنسی (آرچ وایر) را از درون هر یک عبور می‌دهد که موجب حرکت دندان ها می‌شود. متخصص ارتودنسی می‌تواند با توجه به نیاز هر بیمار از انواع ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت، لینگوال (پشت دندانی)، ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی متحرک برای درمان استفاده کند.

 

 

ایمپلنت دندان

ایمپلنت درمانی پرهزینه است اما بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته می‌باشد. ایمپلنت ها بهترین گزینه در میان دندان مصنوعی، بریج و غیره می‌باشند. ایمپلنت با جراحی به فک متصل می‌شود و مانند دندان طبیعی انسان عمل می‌کند. روند نصب ایمپلنت چند جلسه به طول می‌انجامد و عمر بسیار طولانی دارد. رنگ ایمپلنت بسیار دیر از بین خواهد رفت. دندانپزشکی ترمیم و زیبایی، خدمات بسیاری را در زمینه اصلاح طرح لبخند ارائه می‌دهد، اما باید به یاد داشته باشیم که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس در نتیجه رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از آسیب دیدن دندان ها بهترین کار ممکن است.

 

 

جراحی فک

گاهی مشکل لبخند لثه‌ای مربوط به فرم وراثتی فک‌ها و استخوان‌های صورت است. در این موارد طول یک سوم میانی صورت بلند است. گاهی نیز به طور کلی نامناسب بودن شرایط فکین در زیبایی لبخند ایجاد خلل نموده است. مشکل زیبایی این بیماران با انجام جراحی فک و جابه‌جایی آن حل می‌شود.

 

 

ماندگاری اصلاح طرح لبخند

کلا درمان و زیباسازی در حوزه دندان و به خصوص زیبایی از جمله اصلاح طرح لبخند دندان مستلزم مراقبت از دهان و دندان و نگهداری بعد از درمان است. برای مثال، سفید کردن دندان باید گاهی اوقات تکرار شود تا درخشان بودن دندان ها ماندگار باشد و حفظ شوند. دندان های مصنوعی چینی با کیفیت پایین ممکن است لب پر شده یا بشکنند و به تعویض نیاز داشته باشند. باندینگ کامپوزیت دائمی‌ممکن است لک بیافتد و باید بهبود پیدا کند یا تعویض شود. روکش های دندان عموما باید پس از ۱۰ تا ۱۵ سال تعویض شوند. اصلاح لبخند لثه ای نیز باید در طول زمان بهبود پیدا کند.

 

هزینه اصلاح طرح لبخند

مدت درمان و هزینه اصلاح طرح لبخند دندان به دندان پزشک، نوع بیمه درمانی، وضعیت بهداشتی دندان و میزان اصلاح بستگی دارد. هر چقدر برای داشتن لبخند زیبا به درمان پیچیده تری نیاز باشد قیمت و هزینه درمان طراحی لبخند نیز افزایش می‌یابد. در هنگام مشاوره، دندانپزشک زیبایی تمامی‌این عوامل را در نظر خواهد گرفت و طرح لبخند ویژه ای را با قیمت و دستمزد مورد نظرش پیشنهاد خواهد کرد. البته معمولا در این رابطه دستمزد بصورت واحدی اعلام میشود و پزشکان زیبایی دندان به ازای هر واحد مبلغی را اعلام مینمایند.

 

 

مزایای اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند تغییرات چشمگیری در زندگی فرد ایجاد کرده و منافع متعددی از نظر سلامت و زیبایی به دنبال دارد.

 

فواید بهداشتی و سلامت این درمان شامل کاهش خطر پر کردن بیش از حد دندان و یا فرسودگی دندان، راحت‌تر بودن مراقبت و تمیز کردن دندان است. دندان‌هایی که صاف و مرتب شده، ترمیم و یا کاشته شده‌اند، کمتر در معرض خطر پوسیدگی و عفونت قرار دارند.

 

اصلاح طرح لبخند می‌تواند به بازگرداندن زیبایی و جوانی کل صورت و حتی بهبود حالت بدن (پاسچر) کمک کند.

 

اصلاح طرح لبخند اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

 

درمان مشکلات اساسی دندان، موجب بازیابی و حفظ بهداشت دهان و دندان شما شده و در نتیجه اساس و پشتوانه‌ی محکمی‌برای زیبایی دندان‌های شما فراهم می‌سازد.

 

اصلاح طرح لبخند دارای فوائد دراز مدت برای سلامت کلی شما است. اغلب بیماران می‌توانند با افتخار لبخند زده و اعتماد به نفس بیشتری در موقعیت‌های اجتماعی یا کاری داشته باشند.

 

درباره‌ ما

کلینیک دندانپزشکی حضرت مهدی(عج) در اصفهان با بیش از 20 سال سابقه کاری و به پشتوانه تجربه و دانش بهترین دندانپزشکان مجرب و کادر آموزش دیده خود و برخورداری از متخصصان مجرب و همچنین استفاده از مرغوب‌ترین مواد دندانپزشکی و هزینه‌های مناسب و محیطی آرام و وسایل استریلیزه، آماده ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی به بیماران محترم می‌باشد.

برای آگاه شدن از طرح‌های کلینیک، صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

تماس با ما

آدرس:

اصفهان، خیابان آتشگاه، 100 متر مانده به بزرگراه شهید خرازی، روبروی بانک تجارت، کلینیک دندانپزشکی حضرت مهدی (عج)

هر روز از 8 صبح تا 11 شب

تلفن:

03137726644

03137726766

03137727475